سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام گروه رزمی کیوکشین آماده برای پذیرش اعضا است

  

طریقه ساخت:فرمول فیزیکی قدرت ضربه     f=m.v/s می‌باشد که   f در آن نیرو، m جرم ضربه‌زننده، v سرعت و s سطح مقطع تماسمی‌باشد. گلوله مثال خوبی برای تفهیم بهتر این فرمول است. زیرا از هر سه پارامتراستفاده می‌کند. مرمی یک فشنگ را تا حدّ امکان سنگین کرده و با استفاده از فلزاتسنگینی مانند سرب و یا حتی فلزات بسیار سنگین رادیواکتیو، جرم آن را بیش‌ترمی‌کنند. سرعت شلیک و حرکت گلوله نیز بسیار زیاد است. حتی چند برابر سرعت صوتمی‌باشد و تا حدّ امکان با افزایش مقدار و کیفیت باروت، سعی در افزایش این سرعتمی‌شود. نوک گلوله هم تیز است. یعنی سطح مقطع تماس آن کم می‌باشد. هرچه سطح مقطعتماس کم‌تر باشد، ضربه به داخل جسم نفوذ کرده و آن‌را می‌شکافد. اکنون به بررسی اینسه عامل در شکستن اجسام می‌پردازیم:

جرم ضربه‌زننده (m)

هرچه جرمضربه‌زننده بیش‌تر باشد، قدرت بیش‌تری نیز خواهد داشت. فرق چکش با پتک در جرم وسنگینی آن است. به همین دلیل، ضربات پا بسیار سنگین‌تر از ضربات دست می‌باشند. زیراجرم و وزن بیش‌تری دارند. یک فرد ماهر، با انتقال وزن و مرکز ثقل خود بر روی ضربه،می‌تواند موجب افزایش جرم مؤثر و در نتیجه تولید قدرت بیش‌تر گردد.

سرعت (v)

هر جسمی می‌تواند تا حدّ معینی خم شدن را تحمل کنید و پس از آن خواهد شکست. اگر شما بتوانید قبل از این‌که جسم فرصت عکس‌العمل را داشته و بتواند به وضعیت قبلخود برگردد، آن را با سرعت به حدّ شکستن برسانید، موفق خواهید بود. درغیر این‌صورتصدمه خواهید دید. یک بوکسور اگر دستکش مخصوص بوکس را درآورد، دستان او تبدیل بهسلاحی زخمی و آسیب‌پذیر می‌گردند. هیچ کسی ندیده است که یک بوکسور بتواند در شکستناجسام موفق شود، مگر این‌که رزمی‌کار باشد. تفاوت یک رزمی‌کار و یک بوکسور در سرعتو تکنیک اجرای ضربه می‌باشد.

سطح مقطع تماس(s)

با کاستن از سطح مقطعتماس، نفوذ ضربه بیشتر شده و در مقابل، افزایش آن موجب پخش‌شدن نیرو و کاهش نفوذمی‌گردد. دقت نمائید که ضربات را با مناطق ضربه‌زننده مجاز اجرا نمائید. برای مثالدر ضربات مشت باید فقط از بندهای دو انگشت وسط و اشاره استفاده کنید تا سایرقسمت‌ها آسیب نبینند.

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 تمرینات...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ